Kiedy startowaliśmy z ofertą Tylko SIM, czyli sprzedaży oferty bez telefonu, zastanawiałem się czy pomysł wypali. Przez lata przyzwyczailiśmy się do oferowanych przy podpisywaniu umowy nowoczesnych apartatów za złotówkę. Jednak sytuacja na rynku zmieniła się i lepsze telefony podrożały u wszystkich operatorów, a jeśli nawet kosztują dalej symboliczne 1 zł, to trzeba zdecydować się na wyższe zobowiązanie i dłuższą lojalkę. Co więcej nie zanosi się, aby ten trend szybko zmienił się. Wręcz przeciwnie. Osłabienie złotówki, kryzys, wojna cenowa i konieczność oszczędzania nie dają powodów do optymizmu. Z drugiej strony brak konieczności subsydiowania telefonu pozwala dać atrakcyjniejsze warunki. Okazuje się, że klienci Orange coraz częściej przekonują się, że warto skorzystać z takiej oferty. Wybierających Tylko SIM liczymy już dziesiątkach procentów, wszystkich podpisujących umowy. Dlatego na początku czerwca przedłużyliśmy bezterminowo naszą promocję. Przypomnę jej najważnie zalety: dwa razy więcej minut do wszystkich w ramach abonamentu, cena rozmowy od 25 gr/min., a całość podwojonego abonamentu do wykorzystania na wszystkie usługi. Na koniec pozwolę sobie wysnuć hipotezę, że oferty bez telefonu będą zdobywały coraz więcej chętnych i to u wszystkich operatorów.
Nadszedł czas ofert bez telefonu?
1252009-06-04
o autorze
Administrator bloga bloga
Witam na blogu byłego dziennikarza, a teraz rzecznika Grupy TP. Pochodzę z Zielonej Góry, gdzie przez 5 lat pracowałem w Gazecie Wyborczej i zajmowałem się sprawami gospodarczymi. Potem biznes skusił mnie, aby przejść na mityczną drugą stronę i tak minęło 11 lat, od kiedy zajmuję się branżą telekomunikacyjną. Jednak każdy, kto posmakował siły i odpowiedzialności mediów zawsze pozostanie przynajmniej w części dziennikarzem. Dlatego pisanie bloga jest świetną okazją, aby rozmawiać i polemizować, nie tylko z dziennikarzami, ale ze wszystkimi, którzy chcą czytać o branży telekomunikacyjnej, zmianach jakie dzieją się na rynku oraz technologicznych nowościach. Moją drugą pasją od zawsze jest sport w dwóch formach: aktywnej i kanapowej. Pierwszej, dlatego by po czterdziestce, z godnością i równym oddechem przejść kilka pięter w pracy, drugiej bo rzadko można wybrać się obejrzeć na żywo żużlowe Grand Prix, czy ligę angielską. Jestem fanem piłki nożnej (Barcelona, Manchester United), żużla (Falubaz) i narciarstwa (każda góra, z której można zjechać jest mi bliska). W tej ostatniej zabawie żona i córka z przyjemnością mnie wspierają.
stawrogin (95.48..**) .
Owszem oferta całkiem sympatyczna ;) Tylko szkoda, że w momencie kiedy abonent wybierze umowę na 12 a nie 24 miesiące, otrzymuje "podwojone" minuty jedynie przez okres 6 miesięcy :(
stawrogin, 04 Czerwca 2009 10:14
cytujodpowiedz
Sztagi (77.253..**) .
Wojtku widac dobrze sie wam sprzedaje oferta :) a te 25 groszy jest do wszystkich siec??? czy z wyjatkiem play i cyfrowego polsatu o ktorych zazwyczaj nie mowicie???
Sztagi, 04 Czerwca 2009 10:14
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Sztagi do Play i CP tradycyjnie drożej, ze względu na asymetryczny MTR.
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 10:19
cytujodpowiedz
Sztagi (77.253..**) .
@Wojtku to po co reklamowac ze do wszystkich jak nie jest do wszyskich a niektorzy łapia sie na takie chaczykiw reklamie powinno byc prawie do wszystkich bo play znowu zarzuci wam chaczyki w ofercie i rentgena zrobi :P
Sztagi, 04 Czerwca 2009 10:24
cytujodpowiedz
biotyt (93.105..**) .
Zgadza się, to bardzo dobra oferta o ile nie jedna z najlepszych na rynku.
biotyt, 04 Czerwca 2009 10:29
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Panie Wojtku, fajna dobra ale są lepsze:) Kupując duże doładowanie w konkurencyjnym prepaidzie, można mieć minutę za 21,5 grosza brutto do wszystkich sieci oprócz Play i CP. Do tego pakiet 500MB realnie za 26zł, 1 GB za 52zł. Bez umowy, bez zobowiązań...
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 10:33
cytujodpowiedz
ruiz (83.24..**) .
Sztagi, w reklamie nie ma nic o tym, że to jest do wszystkich. Jest "OD" 25 gr...
ruiz, 04 Czerwca 2009 10:39
cytujodpowiedz
MarcinD (83.143..**) .
Ja bym sam chętnie podpisał umowę na sam SIM o ile byłoby taniej jak w OGO :) Póki co OGO ze średnią stawką 0,22 (po wliczeniu wszelkich bonusów) jest najatrakcyjniejszą ofertą na rynku :)
MarcinD, 04 Czerwca 2009 10:45
cytujodpowiedz
Sztagi (77.253..**) .
@PolakDuży mozna miec jescze taniej ja mam okolo 21 groszy w opopie kupuje doladowania na allegro np za 20zł karte o nominale 25zł po uzupelnieniu dostaje 30z na konto glówneł (starter 5zł na okragło) czyli stawka spada do 21gr z samego doladowania :) nie liczac dodatkowego bonusu + 30% z masz za staz i aktualnych promocji tak jak ostatnio do dol 25 15zł na konto promo,wiec ktora siec da mi tyle bonusów niz orange???bo jeszce takiej nie znalazlem i szcerze przyznam ze ORANGE jest w moim przypadku najlepsza :) podoba mi sie tez PRZELEW SMS bo tez tanio mozna go dostac np za 17zł przelew na 25zł w zadnej innej ofercie nie oferuja przelewuw itp fajna sprawa majac np 2 nr w orange bo pieniazki z 1 na drugie przeleje se za 20gr w pare minut POZDRAWIAM
Sztagi, 04 Czerwca 2009 10:52
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Marcin D: 21,5 grosza to mniej niż 22 grosze w Nowym Orange Go... A do tego różnorodne pakiety internetowe.
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 10:52
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
nie dziwne że biorą oferty bez telefonu skoro telefony w abonamencie za 50 zł są w cenach droższych niż na allegro...
a co do oferty bez telefonu to w cale nie jest super taniej wyjdzie oferta play z telefonem niestety.w abo na 12 miesiecy 100% wiecej jest tylko na 6 miesiecy a przez reszte czasu?a i stawka 54 grosze za minute tez wspaniała...
pawlisko, 04 Czerwca 2009 10:58
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Sztagi, ale nie mówię o nowym starterze do którego ci dorzucają za każde doładowanie przez określony okres czasu.Doładowując za 20/25zł, realny koszt minuty w Popie masz 29gr/1,25=ponad 23 grosze. Ja doładowując za 134 mam na koncie 180zł i każdy nominalny koszt dzielę przez 1,343...Nie mówiąc o dobrych pakietach internetowych, darmowej poczcie z powiadamianiem o nowych mailach sms-em, darmowym numerze w sieci itp. Orange musi rozwinąć swoje usługi również w prepaid!
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 11:00
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Moim zdaniem w prepaidach Orange brakuje darmowego konta e-mail z powiadamieniem o nowych mailach sms-em tak jak u konkurencji...Jest MBox ale płatny jeśli chce się mieć powiadamianie o nowych mailach sms-em. A te sms-y przychodzą i tak jak chcą , nie w chwili otrzymanai nowej wiadomości.. MBox musicie poprawić, tak samo jak pakiety internetowe!
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 11:05
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
@ pawlisko, dają a Tobie jeszcze mało :) jak dla mnie to dobry pomysł że tylko sim zostało przedłuzone. Oferta jest bardzo dobra. A w moim wypadku, przy takiej ilości minut (abo za 100) nigdy nie dojdę do przekroczenia tych minut które mam.
Hiber, 04 Czerwca 2009 11:06
cytujodpowiedz
tomek (213.199..**) .
Jak pamiętam wzialem juz 3 razy oferte bez telefonu, dobrze wiem ze niektorzy traktuja aparat jak gadget nie wykorzystujac wiekszosci funkcji w nim dostepnych, bo sami operatorzy przez lata przyzwyczaili nas do tanich telefonow wiec zal bylo ich nie brać, a teraz gdy terminale sa coraz bardziej zaawansowane i drogie przestali nadmiernie je dotowac dajac nam w zamian lepsze oferty utrzymaniowe bez telefonu. Oferta Tylko SIM jest niezla byc moze za jakis czas skorzystam o ile operator nie wprowadzi cos jeszcze bardziej extra na miarę pamietnej promocji sprzed 2 lat "Ale Numer" 100% wiecej do wszystkich sieci + Wieczory i Weekendy 60 bez żadnych opłat. Jesli będą takie dobre promocje to napewno nie będę chciał nowego telefonu od operatora :-)
tomek, 04 Czerwca 2009 11:06
cytujodpowiedz
Sztagi (77.253..**) .
@PolakDuży kolego z tym darmowym nr mboxem i pakietami internetowymi zgadzam sie w 100% i popieram dotego dorzuce po raz kolejny bo nie raz juz wspominalem o uslugach dodanych polaczenie oczekujace itp moglibyscie juz wprowadzic skoro same nowe uslugi wprowadzacie :)
Sztagi, 04 Czerwca 2009 11:14
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
Hiber -mało mi bo rok temu biorąc ofert bez telefonu na 12 miesiecy dostałem 100% wiecej na 12 miesiecy i na 6 miesiecy wieczory i weekendy a teraz proponują mi 100% na 6 miesiecy i 30 minut i stawkę 54 grosze za minutę gdy w play mam 30groszy za minute i do tego telefon (One play 65 w promocji za 50zł) wiec dziwisz mi sie ze mi oferta sie nie podoba?
pawlisko, 04 Czerwca 2009 11:14
cytujodpowiedz
tl111 (195.225..**) .
Wojtku , nie mogę zgodzić się z terminem "dotowanie" w stosunku do sprzedawanych przez operatorów telefonow. Dotacja to obniżenie ceny poniżej wartości zakupu. Chyba nawet prawo tego zabrania ale nie jestem pewien. Operatorzy sprzedają je na raty. I to jest bardziej adekwatny termin. Jeśli chodzi o oferty bez telefonu - oczywiście będą przeważały chyba, że producenci celowo je "popsuja" i trzeba będzie wymienić na nowy. A na to malo który producent może sobie pozwolić przy tej konkurencji. Są w swoistym szachu. Użytkownicy dotychczasowych modeli w większości przypadkow są z nich zadowoleni i nie chcą zmieniać na inny model. Przede wszystkim są przyzwyczajeni do układu funkcji i spostrzegli, że większość z nich jest im zupełnie niepotrzebna. To po co za to płacić? No i teraz trzeba ich podzielić na "leniwych" i nieleniwych. Leniwi wolą być obsługiwani, a jedyną ich aktywnością ma być opłacenie rachunku. Ci są marzeniem każdego operatora. Druga grupa to ci nieleniwi. Prepaidowcy. Ta grupa to wyzwanie i sens utrzymywania działu marketingu i PR u operatora. Z tym, że jeśli w tej grupie PR uzyska "wierność" marce to jest to b. ciężkie do zmiany zwyklymi ruchami cenowymi. Sądzę, że to prepaidowcy są bardziej stałymi klientami niż abonamentowcy.
tl111, 04 Czerwca 2009 11:26
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
Wojtku, kończy mi się umowa we wrześniu. Nie chcę nowego telefonu, ale zdecydowanie wolę abonament od pre-paid. Oferta Tylko SIM mnie nie satysfakcjonuje: przy zobowiązaniu na rok taniej jest tylko przez 6 miesięcy, a szaleństwem jest podpisywanie dwuletniej umowy w obliczu obniżek MTR i wojny cenowej w pre-paid, która może przenieść się na abonament. Nawet jeśli w ciągu tych dwóch lat pojawi się korzystniejsza taryfa, to migracja będzie wiązała się z opłatą i przejściem na warunki "ogólne" (bez bonusów) przystosowane dla korzystających z promocji z telefonem - czyli rezygnacją z 100% więcej. Nie jestem w stanie przewidzieć, czy po roku będę potrzebował 200 minut czy 500 minut miesięcznie, a minuty stają się bardzo drogie po wykorzystaniu kwoty abonamentu (50gr vs. 20gr w pre-paid!). Dlatego czekam na ofertę w rodzaju "taryfa specjalna bez telefonu", gdzie niższe stawki obowiązują także po "wygadaniu" abonamentu (jak kiedyś Idea Mega) albo "co druga minuta gratis" - jak za starych czasów w Idei Optimie - w ten sposób 100% więcej obowiązywałoby nie tylko w ramach abonamentu, ale i po jego wykorzystaniu. Cóż, mam czas do września, może zostanę miło zaskoczony ;-) Jeśli nie, zmusicie mnie do migracji, i wcale nie jestem pewien, że będzie to pre-paid Orange...
muddy, 04 Czerwca 2009 11:27
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
Stawkę 54 grosze masz dopiero po wykorzystaniu wszystkich darmowych minut! Poza tym z tego co wiem to do tylko sim teraz możesz wybrać 3 prezenty i zamiast 6 miesiecy wieczorów, możesz mieć np. weekendy, darmowy numer i paki3et smsów... Aha no i przy abonamencie za 55 zł przy zamawianiu przez net dostaniesz kolejne 100 minut na 4 miesiące ale zawsze :)
Hiber, 04 Czerwca 2009 11:43
cytujodpowiedz
michał (212.76..**) .
Rzecznik Grupy TP: "Sztagi do Play i CP tradycyjnie drożej, ze względu na asymetryczny MTR."
W niektórych ofertach Orange na kartę można dzwonić za 3gr w sieci lub jeszcze taniej, wybrany numer, itp. Proszę powiedzieć czy te usługi świadczycie poniżej kosztów?
Jeśli tak to: mogło by być taniej do Play, ale stawka jest tak duża bo chcecie ograniczyć ruch do tych sieci. I nie jest to kwestia MTR tylko waszej polityki cenowej.
Jeśli zaś nie i takie są wasze rzeczywiste koszty to dlaczego podstawowa stawka w sieci to aż 29gr.
michał, 04 Czerwca 2009 11:49
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
tl11: bardzo ładnie to ująłeś.. ja w prepaidzie konkurencji Orange jestem już 10lat! Nie jestem leniwy! Znam cenę godziwą minuty do wszystkich sieci poza Play i CP. Jest nią 21 groszy;) W żaden abonament się nie wpakuję bo nie chcę kagańca. Dzisiaj zastanawiać się nad abonamentem można byłoby w sytuacji całkowicie darmowych połączeń w sieci bez żadnych warunków dodatkowych. Ale to jeszcze nie ten poziom rynku...
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 11:58
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Michał wielokrotnie już dyskutowaliśmy o tym na blogu. Stawki MTR są ustalane przez UKE i obowiązują wszystkich operatorów na rynku. Czy tego chcesz, czy nie za zakończenie połączeń w sieci Play i CP płaci się więcej. Każda oferta jest tak skonstruowana, aby była możliwie atrakcyjna dla klientów i zarazem pozwalała zarobić operatorowi. Jedne usługi sa bardziej rentowne, inne mniej. Tworzy się swoisty mix, który na koniec dnia ma być opłacalny dla wszystkich. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 12:00
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Jeśli chodzi o porównania ofert bez telefonu to jeszcze polecam:
http://media2.pl/telekomunikacja/51558-abonament-bez-telefonu-ktory-najlepszy.html#f
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 12:04
cytujodpowiedz
oliwka (83.11..**) .
Witam!
Wczoraj dostała nowy telefon LG s360 w Orange Mix 35 zł z numerem telefonu. Na fakturze napisano, że wlaczone uslugi na zawsze to 400sms i 180min. Na koncie mam 50 zł jako "środki z doładowań". Chcialam sie dowiedziec czy te prezenty są aktywne, ale nie moge zrobic nic, bo na jakikolwiek sms na numer 1551 otrzymuje inf. że usługa jest niedostępna dla zlecającego. Nie wiem też jak moge sprawdzić ilośc minut do wszytskich sieci ? Czy istneiej w orangemix jakis pakiet iteretowy, bo chcialabym korzystac z GG a za minutę tracę 1zł... Czy prezenty dostane dopiero po pierwszej fakturze? Prosze o odpowiedź, bo nie moge normalnie krzytsać z telefonu...
oliwka, 04 Czerwca 2009 12:15
cytujodpowiedz
michał (212.76..**) .
To co Pan pisze miałoby sens gdyby w Orange kończyło się tyle samo połączeń z Play co kończy się w Play z sieci Orange. Jest to niemożliwe, ze względu na kilkukrotną różnicę w liczbie abonentów.
Zresztą jak zapewniła prezes Orange użytkownicy Orange wykonują 80% połączeń w sieci.
Dlaczego tak jest? Niektóre usługi połączeń w sieci są świadczone poniżej lub na granicy kosztów. Z kolei połączenia do Play są droższe by ograniczyć ruch w tym kierunku.
michał, 04 Czerwca 2009 12:18
cytujodpowiedz
pivko (85.14..**) .
Czy wiadomo już coś więcej o HTC i nowych taryfach??
pivko, 04 Czerwca 2009 12:23
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Oliwka proszę zadzwoń do BOK. Wszystkiego się dowiesz. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 12:28
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
tl111 zdecydowanie inaczej rozumiemy pojęcie dotacji. Dla mnie w przypadku, kiedy operator płaci za telefon producentowi 300 euro, a Ty kupujesz go w salonie za 1 zł to nic innego, jak dotacja. Oczywiście abyśmy wyszli na swoje potem klient przez x miesięcy korzysta z naszych usług na czym po prostu zarabiamy. Wystarczy zrobić sprytny algorytm i po sprawie. Sprzedaż ratalna, to jak sam kupujesz telefon za 300 euro i oddajesz bankowi 30 X po 10 euro, a za usługi płacisz oddzielnie. W tym wypadku wyniosą Cię mniej niż z dotacją, czego najlepszym przykładem jest oferta Tylko SIM. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 12:34
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
Brać abonament na 24 miesiące bez telefonu po to żeby mieć drożej niż w prepaidzie to trzeba mocno i głośno reklamować ;) inaczej może być ciężko.
tomek, 04 Czerwca 2009 12:49
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Tomek pamiętaj proszę o prezentach na zawsze :-)
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 12:50
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Wojtku, a jakie prezenty na zawsze są w ofertach bez telefonu? W jakiej cenie minuta do wszystkich sieci ?
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 13:06
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
PolakDuży zapraszam do odwiedzenia: http://www.orange.pl/portal/map/map/article?id=3466725
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 13:16
cytujodpowiedz
Ogonek (213.199..**) .
Oferta ma jeszcze 1 plus można podpisać zobowiązanie na 25zł a potem zmienić abonament i dostosowywać go za free przez cały okres umowy. Bonusy i tak są naliczane od aktualnie posiadanej wysokości abonamentu.
Ogonek, 04 Czerwca 2009 13:30
cytujodpowiedz
PolakDuży (130.138..**) .
Czyli za 35zł brutto miesięcznie w ofercie bez telefonu mam 120 minut do wszystkich lub 94 minuty do Play.Dodatkowo przy zakupie aktywacji przez internet mam 2 prezenty na zawsze: np. 180 minut z wybranym numerem stacjonarnym lub Orange a także 180 minut do Orange i na stacjonarne w weekendy? Możesz potwierdzić , Wojtku?
PolakDuży, 04 Czerwca 2009 13:31
cytujodpowiedz
(77.253..**) .
WOJTKU co ty na to tak jak juz kiedys mowilem ze od lipca zaden operator nie bedzie mogl pobierac oplat za przeniesienie numeru
https://www.telepolis.pl/news.php?id=15054 na kiedy orange planuje zniesc oplate???
, 04 Czerwca 2009 13:33
cytujodpowiedz
Wojtek (212.160..**) .
PolakDuży zgadza się.
Wojtek, 04 Czerwca 2009 13:35
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Jeśli potwierdzi się, że jutro w Dzienniku Ustaw zostanie opublikowana nowela Prawa Telekomunikacyjnego, to wszyscy opertorzy będą mieli czas na zniesienie opłaty do 6 lipca. Zapewne nie przekroczymy tego terminu :-)Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 13:39
cytujodpowiedz
(77.253..**) .
na 99% potwierdzi sie ze wejdzie to w dziennik ustaw :) to juz na przeniesieniach nie zarobicie :)
, 04 Czerwca 2009 13:42
cytujodpowiedz
Marek85 (77.255..**) .
No super super ale bez podpisywani umowy mogę sobie iść do play mieć 29gr do wszystkich nie tak jak u was i za każde 2 min z poza sieci mieć jedną minutę do wszystkich. Wiem, że głupich nie sieją, sami się rodzą ale chyba nie liczycie na to, że ta oferta podbije serca waszych klientów.
A tak na marginesie to straszna u was cenzura.
Marek85, 04 Czerwca 2009 14:11
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Marek85 w OPOP i NOG też możesz bez podpisywania umowy mieć 29 gr :-), prócz Play i CP oczywiście. Każdy wybiera, co mu pasuje. Jak widzę ile klientów decyduje się na umowę Tylko SIM, to zdecydowanie uznaję, że to atrakcyjna oferta. Myślę też, że nie powinieneś obrażać tych co wybrali inaczej niż Ty. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 14:16
cytujodpowiedz
Ogonek (213.199..**) .
Marek85 Weź pod uwagę też koszty rozmów przychodzących bo teraz tez powinno się to obliczać. Nie chce znajomym fundować minut po 0,75zł.
Ogonek, 04 Czerwca 2009 14:21
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
@Marek To że Ty masz Play nie znaczy że każdemu musi on odpowiadać są oferty które wręcz bardziej się opłacają (NOG - minuty nonstop), poczytaj sobie komentarze nawet na tym blogu, wiekszość komentów ma pozytywny wydźwięk jeżeli oferta jest dobra.
Hiber, 04 Czerwca 2009 14:25
cytujodpowiedz
Marek85 (77.255..**) .
Wojtku NOG to bardzo sensowna oferta, zwłaszcza jeśli Ogonek nie ma ochoty zawyżać rachunków znajomych. NOG w Zetafon jest całkiem spoko (skoro już ktoś lubi podpisywać umowy) tylko niestety dla obecnych klientów macie gorszą ofertę niż dla nowych a sklep internetowy w ogóle nie działa. Jeżeli mnie traktujecie gorzej niż nowego, który przychodzi z PLAY to ja wolę iść do PLAY i niech inni płacą jeśli im w Orange dobrze.
Marek85, 04 Czerwca 2009 14:30
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Marek85 kłopoty z zetafonem w e-sklepie są przejściowe i pisałem już o nich na blogu. Mam nadzieję, że IT niedługo skończy dzieło :-) Jeśli chodzi o dotychczasowych klientów to np. w ofercie postpaid proponujemy lepsze warunki np. dostają jeden prezent na zawsze więcej. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 14:35
cytujodpowiedz
j3sion (87.239..**) .
Dziś miała być premiera HTC magic w Orange, na stronie Orange się nie pojawił, nie ma też żadnego info na blogu.
Biorąc pod uwagę link który Wojtek podrzucił do porównania ofert bez telefonu najlepiej wychodzi Play
W abo 45 za 25 zł dostajemy 100 minut po25gr każda wymiennych na 225 sms/mms po 0,11 gr(play daje poniżej kosztów->MTR za SMS/MMS) w wyższym abo minuta 28gr. Tylko że środki przepadają w KAŻDYM MIESIĄCU. Po dodaniu bonusów jeśli dzwonimy do Orange, to i tak oferta Orange wychodzi lepiej->mamy multum możliwości dokupienia dodatkowych pakietów, w Play niestety tylko net po 5zł.Żadnych darmówek, prezentów, dodatkowych pakietów.
j3sion, 04 Czerwca 2009 14:36
cytujodpowiedz
Ogonek (213.199..**) .
Marek85 co do traktowaniu przy przedłużeniu umowy to popieram sam na jakiś czas odszedłem z abonamentu bo oferty były gorsze. Teraz mam Tylko SIM, NOG i jestem zadowolony.
Ogonek, 04 Czerwca 2009 14:37
cytujodpowiedz
j3sion (87.239..**) .
Wojtek, 1 prezent więcej dostają także nowi klienci którzy zzrobią zakupy na orange.pl oferta różni w cenie minuty o 1 gr:/
j3sion, 04 Czerwca 2009 14:38
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
j3sion dziś o 19.00 mamy wspólny event z HTC, na którym zaprezentujemy telefon i ofertę. Postaram się jutro na blogu napisać kilka słów na jej temat + dołożyć zdjęcia. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 14:39
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
Tak tylko prezenty na zawsze są mniej atrakcyjne niż bonusy w prepaid ! Szczególnie "Korzystniej w abonamencie" 40 gr/min. do Orange w ramach abonamentu - to żart ? Dłuższy kapitał złotówek też chyba nie ma co porównywać ;)
tomek, 04 Czerwca 2009 14:42
cytujodpowiedz
Marek85 (77.255..**) .
Gorsze warunki w zetafonie to między innymi brak bonusu do 12 pierwszych doładowań i wyższe ceny telefonów. Trochę głupio, ze jak skorzystam z waszej oferty i zmienię numer to będę do przodu w stosunku do tego gdybym chciał skorzystać z tej samej ofert nieprzerwanie będąc klientem Orange. Moim skromnym zdaniem powinniście się nad tym zastanowić bo zbywanie nowych klientów jest zdecydowanie droższe niż utrzymywanie starych. O ofercie postpaid pierwszy raz słyszę. Jakiś link do tej oferty mógłbym prosić?
Marek85, 04 Czerwca 2009 14:46
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Proszę bardzo http://www.orange.pl/portal/map/map/postpaid_main?stamp=1244119738358
Wojtek Jabczyński, 04 Czerwca 2009 14:49
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
Marek, nikt nie chce zawyżać rachunku znajomym... to jest normalne... Zetafon ma inną korzyść, w momencie kiedy będzie się znowu zmieniała stawka w pre paidzie to obejmie to też obecnych klientów, bo przecież Zetafon może działać na NOG albo POPie. czyli masz dwie pieczenie na jednym ogniu - nie dość że jako nowy klient dostajesz fona to masz też minuty non stop jeżeli zdecydujesz się na nowe orange go...
Hiber, 04 Czerwca 2009 14:51
cytujodpowiedz
Patryjota (79.162..**) .
Obecna oferta abonamentowa była fajna ale tak z rok temu - obecny ceny połączeń są za wysokie. Przytoczony przykład obniżania opłat za minutę do 40 gr w orange jest śmieszny i moim zdaniem należy te "dodatkowe prezenty udoskonalić' np. zrobić 15 gr w Orange , 200 sms-ów do wszystkich , 50 minut do wszystkich(po za P4 i CP)
Patryjota, 04 Czerwca 2009 14:52
cytujodpowiedz
Ogonek (213.199..**) .
Marek85 ehhhh czepiasz sie za niedługo będzie oferta zetafon dla obecnych z minimum takimi zasadami jak dla nowych z tego co Pan Wojtek zapowiedział.
Ogonek, 04 Czerwca 2009 14:52
cytujodpowiedz
(79.162..**) .
Cały czas czekam na zetafon dla obecnych klientów ofert na kartę i z jakimś fajnym bonusem - np. pakiet minut w sieci za każde doładowanie albo np. umowa nie na 36 a na 24 miesiące - chodzi mi o zakupy przez neta
, 04 Czerwca 2009 14:54
cytujodpowiedz
rino (79.163..**) .
Jest tak bo telefene są droższe choć w orange zawsze byłe najdroższe i oferte z telefonym były i tak niekorzystne pomijając simloki. Pozdrawiam
rino, 04 Czerwca 2009 14:54
cytujodpowiedz
Ogonek (213.199..**) .
Patryjota obniżanie minuty z prezentów nie jest opłacalne lepiej wziąć sobie inny prezent a za 5 zł masz 0,20 w Orange z abonamentu.
Ogonek, 04 Czerwca 2009 14:56
cytujodpowiedz
Marek85 (77.255..**) .
Hiber nie przeczę że oferta zetafon jest dobra. Mówię tylko, że gdybym został w Orange i chciał z niej skorzystać miałbym gorszą ofertę niż gdybym wcześniej nie był klientem Orange i skorzystał z oferty w sklepie internetowym czy tam tej ich linii. Wszyscy poważni ludzie z jakimi rozmawiam twierdzą, że jest to poważny błąd w zarządzaniu jeżeli firma skupia się na nowych klientach a nie dba o klientów których straci. Ja jestem bardzo cierpliwym człowiekiem ale dla zasady nie pozwolę traktować siebie gorzej niż innych. A jeśli raz się zawiodę na dostawcy usług to jest prawie pewne że już do niego nie wrócę. Choćby nie wiem jak się gimnastykował.
Mi to wiele problemu nie sprawi żeby pójść do salonu PLAY i podpisać upoważnienie do przeniesienia numeru, ja po prostu długo z Orange korzystałem i mi się dobrze korzystało, mam więc nadzieję, że nie będę musiał unosząc ie honorem rezygnować z ich usług;)
Marek85, 04 Czerwca 2009 15:00
cytujodpowiedz
Marek85 (77.255..**) .
Patryjota, Ogonek mam nadzieje, że sam się wkrótce doczekam:)
Marek85, 04 Czerwca 2009 15:02
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
@patryjota Wiesz... to co napisałeś to są stawki jakie możemy zaobserwować w abonamencie biznesowym w Orange, z tym że jest tam do 2000 minut chyba, a stawka to 15 gr :) czyli oferta biznesowa wyznacza trendy
Hiber, 04 Czerwca 2009 15:03
cytujodpowiedz
ruiz (83.24..**) .
Czytajac tą notkę, zastanawiam się, czy oferty bez telefonu nie staną się dosyć szybko czwartą (równoprawną) częścią ofert (u operatorów) obok ofert abonamentowych, pre paidów, mixów.
W pierwszej chwili wydaje mi sie to mało atrakcyjne, bo raczej przyzwyczajony jestem, że operator proponwał mi jakis (lepszy, gorszy) telefon. Nawet już się zastanawiałem, co zrobić ze starym telefonym po przedłużeniu umowy.
ruiz, 04 Czerwca 2009 15:08
cytujodpowiedz
Patryjota (79.162..**) .
Hiber - ale takie coś musi się pojawić w abonamencie ,aby odnowić ich ofertę , np. do darmowe numeru dać smsmy ,mms bez ograniczeń ,tak samo z weekendami tak jak było w ofertach TP i NTP. Wielkim krokiem do przodu było by też dodanie darmowych smsów do wzytkich (200 sztuk) i zwiększenie pakietu 400 do orange np. na 1000 sztuk. Oferta abonamentowa jest dla mnie do przebudowy.
Patryjota, 04 Czerwca 2009 15:10
cytujodpowiedz
rino (79.163..**) .
Zapomniałem dodać że w porownaniu z innymi operatorami mają tyż kiepski wybór pomijając że w grupie wśród swoich partnerów europejskich tyż nie prezyntują się pod tym względem pamiętam że nawet za czasów idei zawsze była lepsza oferta bez telefonu chodziasz mogę się mylić bo to czasy odległe chodziło mi tu o grupę orange pozdrawiam
rino, 04 Czerwca 2009 16:50
cytujodpowiedz
Rafał Rudny (83.15..**) .
Panie Wojtku, proszę przekazać nowemu specowi od marketingu apele o korzystniejszy internet w pre-paid (np. 60-100MB (za 6-10zł) na 30dni- to tak na początek).
Panie "nowy": Do Nowego Orange Go za regularne doładowania konta pakiety internetowe (25zł - 30MB, 50zł - 90MB, 100zł - 200MB, 200zł - 500MB, ważne równo z połączeniami wychodzącymi...) i złego słowa przez parę miesięcy na temat internetu nie powiem...
Pozdrawiam ;)
Rafał Rudny, 04 Czerwca 2009 16:58
cytujodpowiedz
Jackowski (212.67..**) .
Panie Wojtku,
Ja ponownie dopytują się o nowe stawki roamingowe, ponieważ swoje podała dziś Era. Mam nadzieję, że Orange nie każe nam czekać do 30 czerwca :) Ale nie chodzi mi tylko o konkretne kwoty - chciałbym też uzyskać wyjaśnienie odnośnie opłat za transmisję danych. Zdaje się, że Komisja Europejska ustaliła maksymalną stawkę (od 1.07) na 1 euro za 1 MB. Tymczasem w taryfach roamingowych Ery na temat tej stawki nic nie piszą. Czy ta decyzja KE została wycofana ?
Jackowski, 04 Czerwca 2009 17:20
cytujodpowiedz
Maksiuu (83.25..**) .
Witam!
Od kiedy będzie można zawrzeć umowę w ofercie Zetafon przez internet? Czy umowę można przedłużyć przez internet?
Pozdrawiam
Maksiuu, 04 Czerwca 2009 17:21
cytujodpowiedz
tl111 (195.225..**) .
Wojtku, skoro jestesmy Polakami to powinniśmy posługiwać sie językiem polskim, a jego wykładnia zawarta jest w Słowniku Języka Polskiego (PWN) - "dotacja «bezzwrotna pomoc finansowa udzielona przedsiębiorstwu, instytucji lub organizacji ze środków publicznych» . Sam przyznajesz, że po sprzedaniu telefonu "zwracacie sobie " w comiesięcznych opłatach rachunku o ustalonej z góry wyższej wartości.
tl111, 04 Czerwca 2009 19:50
cytujodpowiedz
mike278 (87.205..**) .
Ech, Panie Wojtku, rozbawil mnie Pan do lez tym przykladem o dotacji w wysokosci 300 euro. Naprawde, poszedl Pan na calosc. Jak wszyscy zdajemy sobie sprawe, przy zamowieniach tej wielkosci na ktore moze pozwolic sobie orange, uzyskuje sie rabaty i to nie typu 3-5 %, zgadza sie? A teraz kilka porownan z mojej strony. 1 Orange mix (poza promocja) 2. Mix 25 (24 msc). 3 Cena w sklepie internetowym nokii ( i to z ich marza). Nokia 8 gb 1. 2099 pln. 2 1745 pln. 3. 1845 pln. Nokia 5800 xm. 1. 1445 pln. 2. 1249 pln. 3. 1395 pln. Nokia e63 1. 999 pln. 2. 799 pln. 3. 999 pln. Gdzie Pan widzi te rzekome wielkie dotacje? Prawda jest taka ze kupujecie w okolicach ceny z abo 25 ( i tu juz pada argument jakiez te dotacje to obciazenia dla opa). Dotowane sa 2,3 modele w ofercie dla indywidualnych, reszta w okolicach cen sklepowych (albo o wiele , wiele wyzej.) Jak slyszy "argument" dotacje- to mi sie od razu prosta socjotechnika marketingowa kojarzy. I to bynajmniej nie dobrze. Czy inni operatorzy dostaja lepsze ceny u producentow, niz orange ze macie takie roznice w stosunku do nich (i nie mowie tu o p4)? Oznaczaloby to ze dzialy zakupow orange sa do bani, jesli osiagacie podobne efekty co inni w negocjacjach oznacza to ze argumenty o tzw. wysokich dotacjach sa delikatnie mowiac nieadekwatne. Zwyczajowo pozdrawiam.
mike278, 04 Czerwca 2009 20:02
cytujodpowiedz
Prezent "Korzystniej w abonamencie" (83.175..**) .
Zabawne, że można dostać prezent "Korzystniej w abonamencie", który daje stawkę 40 gr/min do Orange, czyli DROŻEJ niż wg stawki podstawowej, bez prezentu... "Korzystniej" oznacza tu: "korzystniej dla Operatora".
Prezent "Korzystniej w abonamencie", 04 Czerwca 2009 20:42
cytujodpowiedz
... (89.77..**) .
piszecie tak, jakbyście oczekiwali, żeby operator jeszcze dopłacał do prowadzonego interesu, tak dobrze to jeszcze nie ma ;) Znajdźcie lepiej drugiego opa, u którego w abo jest 25 gr/min...
..., 04 Czerwca 2009 20:48
cytujodpowiedz
meze (89.74..**) .
co do prezentu, to z tego co widzę w żadnym abonamencie z telefonem dostępnym na orange.pl nie ma stawki niższej niż 40gr/min więc nie wiem o co chodzi?? jak masz taniej to nie włączaj tego pakietu i lu, większości on chyba pasuje?
a co do dotacji, panowie, łapiecie za słówka. jeżeli chcemy się trzymać analogii z państwem i dotacjami, to nie widziałem jeszcze państwa, które udzielałoby innemu podmiotowi dotacji bez przekonania, że inwestycja się zwróci. dotacja jest 'bezzwrotna' w tym kontekście że podmiot dotowany nie zwraca jej w sposób bezpośredni - ale zazwyczaj dzięki dotacji odprowadza wyższe podatki, inwestuje, nakręca popyt - te pieniądze wracają do kasy państwa, po prostu zwraca je kto inny. porównywanie tego do abonamentu telefonicznego nie ma sensu.
meze, 04 Czerwca 2009 20:59
cytujodpowiedz
Prezent (83.175..**) .
@meze: podpisując umowę na abonament BEZ TELEFONU, też można dostać prezent, np. właśnie ten, o którym pisałem. Potanienie równa się w tym wypadku podrożeniu stawki o 40 gr/min. Konkretnie dowiesz się tego tak: idziesz tu - http://www.orange.pl/portal/map/map/article?id=3466725 - potem idziesz do linka "prezentów na zawsze" na środku wysokości ekranu po lewej, potem czytasz opis prezentu "Korzystniej w abonamencie". Jasne?
Prezent, 05 Czerwca 2009 09:34
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
Prezent: nie zrozumiałeś oferty. Dostajesz 100% więcej do abonamentu, a minuty są rozliczane według stawek cennikowych. Stąd w taryfie za 55zł dostajesz do wykorzystania 110zł rozliczane po 55gr, czyli 200 minut - efektywnie minuta kosztuje 27,5gr. Jeżeli włączysz prezent "Korzystniej w abonamencie", minuty będą rozliczane po 40gr zamiast 55gr, więc potencjalnie masz w abonamencie 500 minut do Orange, stąd efektywnie minuta kosztuje 20gr. Elementarne...
muddy, 05 Czerwca 2009 10:09
cytujodpowiedz
tl111 (195.225..**) .
Meze - nie łapię za slówka. Termin dotacja sugeruje, że operator daje coś po obniżonej cenie dopłacając z własnej kieszeni, a tak nie jest. IMHO jest to celowe wprowadzanie w błąd klientów mniej sprawnych intelektualnie żeby nie powiedzieć żerowanie na naiwnej ufności. Dlatego lepszym sposobem określenia tej sprzedaży jest stosowanie terminu "kupno na raty" zawarte w opłacie abonamentowej. Tak IMHO jest uczciwiej.
tl111, 05 Czerwca 2009 10:20
cytujodpowiedz
tomek (213.199..**) .
zgadzam sie z @Prezent "Korzystniej w abonamencie" jak mnie pamięć nie myli to stawkę 40 gr do Orange i stacjonarne mozna było mieć jeszcze za czasów Jednej Idei więc chyba to sa lekkie kpiny z tymi niektorymi prezentami, zdecydowanie oferta post-paid jest zaniedbana i nalezalo by ja odswiezyc, mocno odswiezyc, przeciez wiecznie nie mozecie jechac na promocji Tylko SIM
tomek, 05 Czerwca 2009 10:32
cytujodpowiedz
Prezent (83.175..**) .
@muddy - jeśli Twoja wykładnia jest prawdziwa i zostanie potwierdzona autorytetem urzędu, to OK. Wprawdzie na Twoim miejscu darowałbym sobie takie uwagi o nierozumieniu, ale tak czy owak dzięki za nowy trop...
Prezent, 05 Czerwca 2009 11:21
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
@Prezent: wybacz, to nie była żadna uwaga personalna, tylko stwierdzenie faktu. Nie wiem, co chciałbyś potwierdzać i jakim "autorytetem". Mechanizm 100% więcej jest taki jak napisałem (do sprawdzenia w regulaminie) - dostajesz dodatkowy pakiet minut. KOSZT minuty spada ze względu na ten dodatkowy pakiet - ale minuta jest rozliczana stawką wynikającą z cennika i posiadanych usług. W Orange nie ma przecież pakietów minut, tylko pakiet kwotowy. Jeżeli dostajemy 100% więcej, to efektywnie każda minuta kosztuje 2x mniej niż wynika z cennika, stąd cena "27gr do wszystkich". Jeżeli wybierasz korzystniej w abonamencie, płacąc "z kwoty deklarowanej" po 40gr za każdą minutę, a masz na koncie dwa razy więcej niż zapłaciłeś abonamentu, to efektywnie płacisz 20gr za każdą minutę. To jedna z wielu zalet pakietów kwotowych, których trudno szukać u konkurencji.
muddy, 05 Czerwca 2009 12:10
cytujodpowiedz
Prezent (83.175..**) .
Jasne, nie było sprawy. "Autorytet urzędu" to oczywiście właściciel bloga...
Ale ja i tak nie skorzystam z oferty "Tylko SIM", bo prepaid wychodzi mi zawsze taniej.
Prezent, 05 Czerwca 2009 12:27
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
no a mi się śmiać chce jak tutaj piszecie Panie Wojtku że orange "dotuje" telefony.... więc proszę mi wyjaśnić to:
-nokia e51 orange abonament 55 cena 599zł w salonie lub 499 przez www umowa 24 miesiace
nokia e51 w ceneo.pl od 666zł bez umowy bez niczego
więc gdzie tu jest dotacja?
może wg was dotacja to cena za minutę w tym abonamencie 55gr porównana do 29 groszy na kartę? bo nie widzę tu nogdzie dotacji...
a w abonamence za 25zł na 2 lata ten telefon kosztuje "tylko" 849zł :) no dotacja jak nie wiem co.
a nie będę już patrzył na allegro bo tam to pewnie jeszcze taniej bym kupił :P czekam na odpowiedz z wyjaśnieniem :)
pawlisko, 05 Czerwca 2009 14:18
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
a wczesniej cos o prezentach było... a po co mi prezent 180 minut jak moge NOG dołądować za 50zł i miec do jednego numru za free rozmowy cały miesiąc no jakbym nie patrzył to nie mogę dostrzec ze oferta abonamentowa jest lepsza niż karta nawet już karta orange
pawlisko, 05 Czerwca 2009 14:23
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
jeżeli oferta na kartę jest dla Ciebie lepsza to nic tylko się cieszyć, dla każdego jest coś co mu odpowiada, jednemu będzie odpowiadać Tylko Sim, innemu NOG. Zwłaszcza jak są w nim minuty nonstop. Na tym polegają oferty operatorów że dla każdego coś miłego :D
Hiber, 05 Czerwca 2009 14:48
cytujodpowiedz
(77.253..**) .
@Wojtku tak, jak mówilem wczoraj , dziś została opublikowana w Dzienniku Ustaw nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego. Dziennik nr 85, pozycja nr 716
od 6lipca zero oplat za przeniesienie nr co ty na to WOJCIECHU???
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,85/poz,716,metryka,ustawa-o-zmianie-ustawy---prawo-telekomunikacyjne-oraz-niektorych-innych-ustaw.html
, 05 Czerwca 2009 15:08
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Wojciech na to, że od tego dnia klienci nie będą płacić za przenoszenie numeru i jestem bardzo ciekawy, czy spowoduje to masową migrację. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 15:39
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Pawlisko nic nie stoi na przeszkodzie, abyś kupił sobie Nokię E51 na wolnym rynku i wziął Tylko SIM. Jeśli tylko uważasz, że to będzie dla Ciebie lepiej i taniej. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 15:43
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
no ale nie rozumiem dlaczego podpisując umowę na rok czy 2 np w abo bez telefonu ma sie gorszą oferte niż na karte.
ale jak ja kupię sobie tę nokię na wolnym rynku to na pewno nie skorzystam z tylko sim w orange bo albo wezmę ją w One Play 45 i kupię ją za 99zł bez simloka albo kupię na allegro za 500zł albo mniej :)
- a i jest jeszcze jedna kwestia co do tylko sm
czemu ok temu biorąc tylko sim była oferta atrakcyjniejsza i korzystniejsza porównujac do prepaid jak na tamte warunki a teraz juz nie jest korzystna porównując ją do cen na rynku telekomunikacyjnym?
konkretnie chodzi mi o to ze rok temu brałem abo bez telefonnu na 12 miesiecy i dostałem 100 % na 12 mieisecy+na 6 miesiecy wieczory i weekendy za free a teraz dostaje 100% tylko na 6 miesiecy? i jakies tam 30 minut chyba? co porównując do cen w prepaid obecnie nie wychodzi taniej...
pawlisko, 05 Czerwca 2009 15:52
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
a i odpowiedź żebym kupił sobie tę nokię na wolnym rynku bo u was jest droga i do tego kupił tylko sim nie odpowiedziała na moje pytanie czemu mówicie że dotujecie telefony jeśli ich nie dotujecie i w ogóle mnie nei zachęciła do pozostania w waszej sieci
pawlisko, 05 Czerwca 2009 15:54
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Pawlisko widzę, że trafiłem na oddanego fana Play :-) Proszę poczytaj od góry komentarze i jest tam ciekawa dyskusja na ten temat. Jedni przekonują do postpaid inni do prepaid. Podają ciekawe wyliczenia, a każda oferta ma swoje zalety i wady. Moje argumenty przytoczyłem we wpisie + oczywiście dodam "Prezenty na zawsze" do wyboru. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 15:58
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Pawlisko mamy w portfolio x-dziesiąt telefonów, które subsydiujemy lub nie w różnym zakresie.
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 16:05
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
a wcale ze nie jestem fanem play bo wiekszosc w domu ma orange:p sam miałem abo play potem karte a obecnie uzywam 36i6 oraz karty play :p wiec źle trafiłeś :) ale niestety oferta play wychodzi taniej bo mam porównanie z autopsji,właśnie ciocia i wujek kupili abo play a powód tego to taki ze w obecnym abo orange płaca 60gr za minute i mieli wielkie rachunki wiec musiałem im dokupic abo play zeby dzwonili po 20gr bez telefonu lub 28groszy z telefonem. niestety oferta orange wychodzi tanio gdy dzwoni sie tylko w sieci ale wtedy to i tak karta nie abo.
a co to mi za przyjemność patrzec przed połączeniem czy mogę zadzwonić czy nie.pozdrawiam :)
pawlisko, 05 Czerwca 2009 16:21
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Zapomniałeś tylko dodać, że wszyscy co teraz będą do nich dzwonić na Playa od innych opów zapłacą za to majątek :-)
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 16:25
cytujodpowiedz
Patryjota (79.162..**) .
Obecne prezenty w abonamecie nie już super zachęcające. Trzeba tą ofertę zmodyfikować - podawałem już propozycje :P
Patryjota, 05 Czerwca 2009 16:27
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
Drogo do Play w ofercie Tylko SIM nie jest - 37 gr. ? Zawsze taniej niż w tym nieszczęsnym Prezencie do Orange po 40 gr. W prepaidze Orange Minuty Non Stop są do wszystkich czyli mamy nawet za darmo do Play ;)
tomek, 05 Czerwca 2009 16:55
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Tomek doskonale wiesz, że 37 gr w TS, ale w ramach abonamentu. MNS to wyjątkowa promocja na rynku. Cała reszta niestety bardzo drogo i nie mówię tylko o Orange. Jak bardzo się będziesz starał się to zaklinać, to i faktów nie zmienisz. Do Playa najdrożej na rynku.
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 17:02
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
Panie Wojtku ale to już nie mój problem,ja nie będę przepłacał tylko dlatego że ktoś będzie miał do mnie drożej :) jeśli coś sie odezwą to powiem im żeby także przeszli do play i będą mieli wszędzie taniej :) więc Orange na tym nie wygra raczej :))) powoli coraz więcej osób przechodzi :) właśnie siostra przejdzie z powodu że pisze do play i to drogo dla niej :) więc jedyne wyjście-iść do play :D
pawlisko, 05 Czerwca 2009 19:31
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Pawlisko oczywiście, że to nie Twój problem, tylko tych co do Ciebie dzwonią :-)
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 19:43
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
Pawlisko... Ale męczysz Pana rzecznika... Chcesz iść do play? to idź, ale nie musisz tego non stop pisać bo to już staje sie nudne... Naprawdę, cieszymy się że chcesz iść do playa. Ale w takim układzie idź pomarudź na blog Pana Gruszki :) :) :)
Hiber, 05 Czerwca 2009 20:31
cytujodpowiedz
123 (94.254..**) .
HEHE, zobaczymy czy tak szybko jak zwiększyliście ceny do play, tak je szybko obniżycie je w lipcu.
Pozatym, co orange (ew. jakie jest zdanie rzecznika, bo jedna osoba nie jest całą korporacją) myśli na temat tego co się dzieje na wyspach?
http://www.three.co.uk/Company/Big_issues/Mobile_Termination_Rates
http://www.terminatetherate.org/Pages/Homepage.aspx
Three oraz British telecom nie chcą mtru. Pada tam jedno ważne zdanie od najmłodszego operatora umts (do tej pory najsilniejszy argument tych na 'nie')
Mianowicie, nie będą oni pobierać żadnych opłat od klientów za rozmowy przychodzące i liczą na to, że konkurencja postąpi podobnie.
Czy taka sytuacja jest możliwa w Polsce?
Czy jak wyzerujemy mtr w PL to w3 łącznie z orange odejdzie z torbami? Czy nagle zdarzy się cud i okaże się, że można na tym zarabiać? :D
123, 05 Czerwca 2009 20:51
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
123 to nie wszyscy operatorzy nagle i złośliwie zdecydowali, że będzie drożej do Play, tylko regulator dał wysoki, asymetryczny MTR. Gdyby był równy dzwoniłbyś do Play za 29 gr/min, tak jak do Ery, czy Plusa. Uważam, że nie dojdzie do "wyzerowania" MTR w Polsce, ani w żadnym innym kraju UE. Wytyczne KE są jednoznaczne i było to już opisywane, więc nie będę wchodził w szczegóły. A tak na marginesie to już teraz Polska jest, jak się nie mylę 4 krajem z najniższym MTR w EU. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 05 Czerwca 2009 21:16
cytujodpowiedz
Marek85 (87.205..**) .
Panie Wojtku co zrobić wy też mieliście asymetryczny MTR w stosunku do sieci stacjonarnych tylko nie mieliście konkurencji w telefonii komórkowej. Regulator popełnił błąd. Nie powinien dawać wyższych stawek do Play. Stawki powinien dać jednakowe jedynie PLAY powinien mieć preferencyjne stawki tzn. mniej płacić wszystkim zasiedziałym operatorom. Wtedy nie byłoby wygłupów z zawyżaniem cen połączeń dla nowych operatorów.
Marek85, 05 Czerwca 2009 22:39
cytujodpowiedz
tl111 (193.33..**) .
Ha, ha wot relatywizm - "Zapomniałeś tylko dodać, że wszyscy co teraz będą do nich dzwonić na Playa od innych opów zapłacą za to majątek :-) " , a niedawno Oranż lansowało pogląd, że poniżej złotówki za minutę zejść się nie da, a stawka powyżej to jest bardzo tanio. To co, wtedy zdzieraliście z ludzi skoro teraz wmawiacie że ~ 70 gr to "utrata majątku"? Znaczy play uratował nas tym słynnym 29 ... przed przeplywem majątku klientów na wasze konta? :-DDDD Się Rzecznik zapętelkowywuje ... :-DDD
tl111, 05 Czerwca 2009 23:25
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
Hiber a ja czytając Twoje wypowiedzi chciałbym zapytać czy pracujesz dla orange?bo takie odnosze wrażenie.
nic nie marudzę tylko stwierdzam moje zdanie że w orange jest drogo :)
a nie muszę iść do play bo już byłem w abo a teraz mam karte 36i6 oraz karte play :p
pawlisko, 05 Czerwca 2009 23:38
cytujodpowiedz
pawlisko (79.163..**) .
aaaa i zapomniałem najważniejsze :) na blogu Pana Gruszki też się udzielam ostatnio :D i na nie korzyść play bo mi coś sie nie podobało jak chcesz to zobacz sobie :p
pawlisko, 05 Czerwca 2009 23:41
cytujodpowiedz
popowiec (193.59..**) .
Panie Wojtku na telepolisie krąży plotka ze nowa odsłona orange music ma wejść dopiero w sierpniu czy to prawda?!!!!
popowiec, 06 Czerwca 2009 12:51
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Popowiec zapowiadaliśmy, że nowy OM ma pojawić się latem, więc sierpniowy "strzał" telepolisowy może się sprawdzić, ale nie musi :-)
Wojtek Jabczyński, 06 Czerwca 2009 14:28
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Marek84 zauważ proszę, że nikt nie zawyża stawek do wszystkich nowych operatorów, jak napisałeś. Wyższe stawki są tylko do tych, którzy mają asymetryczny MTR za sprawą regulatora. Dlatego to UKE, a nie operatorzy są winni, że klienci przepłacają dzwoniąc do Play i CP. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 06 Czerwca 2009 14:36
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
Mnie ogólnie chodziło o porównanie prepaida do abonamentu Tylko SIM. Moim zdaniem prepaid wygrywa zdecydowanie.
tomek, 06 Czerwca 2009 14:39
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
tl111 jak zawsze przy dyskusji o MTR, każdy z nas pozostanie przy swoim zdaniu. Mam tylko małą uwagę do tego co napisałeś o "przepływie majątku". Tak się składa, że pieniądze naszych klientów płacących za rozmowy do Play trafiają w przeważającej większości na konto P4, a nie nasze. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 06 Czerwca 2009 14:43
cytujodpowiedz
Maksiuu (83.25..**) .
Wojtuku kiedy będzie dostępny e-shop Zetafon?:)
Maksiuu, 06 Czerwca 2009 15:30
cytujodpowiedz
(217.172..**) .
OK, mowimy o asymetrycznym MTR, a czy np takie GaduAir ma inne stawki MTR skoro oni moga dac cene 49gr za min polaczenia do Play, ataki kolos jak Ornge nie moze zrobic takiej stawki ? Orange to wogole jest ze wszystkim na szarym koncu, wezmy nawet oplaty za przeniesienie numero do innego operatora, w Play 0zl, u innych 50zl, a Orange jak zwykle musi odstawac od reszty i ma 61zl. Czekam do 6 lipca i uciekazm z reszta numerow z Orange, chyba, ze zrobia cos sensownego z oferta na abonament.
, 06 Czerwca 2009 15:57
cytujodpowiedz
tl111 (193.33..**) .
Aaaa to mamy jeszcze większy relatywizm, wręcz ciśnie się nowe pojęcie " Kalizm" . Gdyby zostawało w oranżu to byłaby to niska opłata za wysoką jakość usług usprawiedliwiona kosztami ponoszonymi przez operatora nie powodująca zubożenia klienta. Ponieważ "trafia do Playa" to "wszyscy co teraz będą do nich dzwonić na Playa od innych opów zapłacą za to majątek :-) " ? :-DDD
O MTRach nie pisnąlem ani słówka ale oczywiście jestem przeciwnego zdania niż pracownicy oranża.
tl111, 06 Czerwca 2009 16:53
cytujodpowiedz
ruiz (89.77..**) .
Chciałbym zauważyć, że Play znósł opłaty ze przeniesienie numeru o początku maja, kiedy było wiadomo było, że postanwienia o zerowej stawce za przeniesienie znajdą się w nowelizacji PT. Czyli wyskoczył do przodu raptem o dwa miesiace. Czysto marketingowy zabieg jak dla mnie.
ruiz, 06 Czerwca 2009 16:56
cytujodpowiedz
Patryjota (79.162..**) .
Spokojnie w orange nie jest najdrożej do Play - heyah wprowadziła 79 groszy do P4 :D
Patryjota, 06 Czerwca 2009 17:02
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
hmm myślałem że odnośnie MTR to już wszystko jasne jest ? Ostatnie oferty promocyjne Tylko SIM czy prepaid Orange z bonusem Minuty Non Stop pokazują że oferujecie cenę minuty połączenia poniżej stawek MTR, zarówno do Ery, Plusa jak i Playa ? Dopłacacie ?
tomek, 06 Czerwca 2009 19:39
cytujodpowiedz
Marek85 (77.254..**) .
"zauważ proszę, że nikt nie zawyża stawek do wszystkich nowych operatorów"
Wojtku, to są jacyś nowi operatorzy poza tymi których wymieniłeś? Nie mówię o sprzedawcach usług starych operatorów, tylko o operatorach, którzy maja własne nadajniki. Tak jak budowę waszej sieci finansowali klienci telefonów stacjonarnych tak teraz budowę sieci PLAY finansują wasi klienci.
Marek85, 06 Czerwca 2009 22:24
cytujodpowiedz
abc (188.33..**) .
Nie dopłacają nic, to im się zwraca podliczając wymieniony ruch. Dlatego wszyscy chcą ograniczyć do minimum wymianę z p4 windując do góry maksymalnie jak się da ceny połączeń z tą siecią (vide ostatnie oferty operatorów, gdzie stawka do play podchodzi pod 80groszy)
Tu chodzi o ogólny bilans, polecam komentarze w poprzednich wpisach w których na ten temat wystarczająco się naprodukował Witek Tomaszewski z telepolis.
abc, 07 Czerwca 2009 00:41
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Tomek doskonale wiesz i już na blogu o tym pisałem, że każda oferta to swoisty mix. Jedne usługi są bardziej rentowne, a inne mniej. Chodzi o to, aby na koniec dnia klient był zadowolony, a firma zarobiła. Jeśli chodzi o wymienione przez Ciebie dwa przykłady, to są promocje, które zawsze rządzą się trochę innymi prawami niz oferta standardowa. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 07 Czerwca 2009 15:55
cytujodpowiedz
piokuk (82.160..**) .
Dlaczego nie skorzystam z oferty Tylko SiM? Powodów jest kilka. Przede wszystkim nie rozumiem dlaczego przy 24 miesięcznej umowie przedłużeniowej 100% więcej mam dopiero od kwoty zobowiązania 35 złotych (dla nowych aktywacji wystarczy 25 złotych). Po drugie, warunki oferowane przy dwuletniej umowie abonamentowej bez telefonu (ze stałą minimalną kwota zobowiązania) są porównywalne lub gorsze od oferty na kartę (chociażby OPOP) - nie zmienią tego wciskane na siłę "prezenty". Po trzecie - skoro MTR jest niby taki ważny to dlaczego we wrześniu 2007 r. (przy wyższym MTR) Orange opłacało się jakoś dać promocję "Co za numer" gdzie przy średniej cenie minuty na poziome 37,5 groszy dostawało się jeszcze (co już słusznie zostało podniesione wieczory i weekendy w opcji za 60 złotych na cały okres umowy). Teraz się nie da. Przypominam - Playowi, który ma częściową jedynie infrastrukturę opłaca się jakoś w taryfach biznesowych (nawet na nadajnikach Plusa) dać w taryfie za 61 złotych brutto aż 2000 minut do wszystkich numerów Play i stacjonarnych do wykorzystania przez całą dobę. W Orange jak zawsze się nie da. Reasumując - w chwili obecnej płacę 45 złotych (taryfa Nowy Twój Plan 25 - 100% więcej, darmowe wieczory i weekendy w opcji za 60 złotych, 3 darmowe numery Orange lub stacjonarne za 20 złotych). Przy przedłużeniu, po znacznych przecież obniżkach MTR porównywalna oferta w Orange Abonament kosztuje mnie 35 złotych (bo 25 na cały okres umowy z rabatem nie mogę wziąć) plus 12,5 (rabatowanie popołudni i weekendów) plus 30 (za 3 darmowe numery). W sumie 77,50 - czysty zysk. Bezużytecznych dla mnie darmowych prezentów nie liczę.
piokuk, 08 Czerwca 2009 01:18
cytujodpowiedz
Vaka (91.193..**) .
piokuk, dlaczego porównując do OPOP-a pomijasz prezenty jakie otrzymujesz przy podpisaniu umowy -choćby samo 100% więcej przy wspomnianym 24 miesięcznym abo25 sprawia, ze oferta jest korzystna-porównaj choćby stawki w obydwu ofertach- stawka za min poł -niby 2 gr wyższa...ale przy samym podwojeniu kwoty abo wychodzi o wiele korzystniej. Spójrz na stawki do Play i porównaj je ze stawkami z tym opem w OPOPie.
Przy podpisaniu umowy przez net dostajesz jeszcze 1 prezent na zawsze + 100 min na miesiąc. Kolejny argument do "nie skorzystania" jest porównanie aktualnej oferty z ofertą sprzed 2 lat i tym co wówczas "opłacało" się Orange...przy tak dynamicznym rynku cofanie się 2 lata wstecz jest wchodzeniem do innego matrixa :)
MTR jest ważny ale nie jest to jedyny czynnik wpływający na koszty i jakość usług:)
Z kolei porównywanie z tym co i dlaczego "opłaca" się Playowi to również wchodzenie na bardzo grząski grunt-sięgasz głębiej gdy chodzi o Orange i ślizgasz sie po powierzchni pisząc o Play. Potężny dysonans się tu wkradł.
Troszkę naciągana ta Twoja argumentacja- imo każda oferta jaką wybieramy to indywidualna sprawa, wynikająca z naszych potzreb-każdy wybiera to co dla niego jest najkorzystniejsze, ale przy takich argumentach równie dobrze mnożna napisać: nie-bo nie :)
Pozdr :)
Vaka, 08 Czerwca 2009 12:56
cytujodpowiedz
Hiber (83.24..**) .
Dla każdego coś miłego - jedni wolą tylko sim inni prepaidy, dlaczego kogoś zmuszać albo do jednego albo do drugiego??
Hiber, 08 Czerwca 2009 16:28
cytujodpowiedz
piokuk (82.160..**) .
Nic nie wychodzi o wiele korzystniej w ofercie Tylko SIM. Równie dobrze mogę napisać, że wystarczy kupić na allegro zdrapkę 100 (+10) za 90 złotych i stawka za minute do wszystkich (poza Play) spada do ok. 24 groszy. Co do prezentów - w miesiącu potrzebuję ok. 2000 minut na połączenia z wszystkimi w Orange i na stacjonarne (plus wybrane numery). Mając 1000 minut za 10 złotych narzucany mi siłą prezent jest tylko zbędnym naddatkiem. To samo odnosi się do prezentu w postaci weekendów (i tak muszę kupić 1000 minut za 12,5 złotych - po rabacie). Pozostałe prezenty są dysfunkcjonalne - w dzisiejszych czasach stawka 40 gr do Orange w ramach abonamentu to brawura a nie jakakolwiek poważnie brana pod uwagę propozycja. Podobnie jest w protezą dostępu do internetu w postaci OWiI. SMSy tylko do Orange mnie nie interesują a kwotę abonamentu mam taka dobraną by żaden dłuższy kapitał nie był mi potrzebny. Nie rozumiem argumentu o cofaniu się do oferty sprzed 2 lat - skoro rynek zmienia się dynamicznie to w warunkach rosnącej konkurencyjności powinny to być zmiany in plus a nie na gorsze tak jak w mojej sytuacji.
piokuk, 09 Czerwca 2009 11:11
cytujodpowiedz
RP (83.23..**) .
mam pytani jak kupuje abonament za 100zl i dosteje drugie 100 czy ta cala sume 200zl moge wykorzystac na roaming za granica??? czy tylko abonament a te 100% tylko w Polsce z gory dziekuje za odp. pytam bo ludzie pracujacy w salonach nie potrafia mi odp kazdy mowi co innego ze calosc tylko w polsce drugi ze tylko abonament a te 100% to tylko do ORANGE:):):))::)):
RP, 22 Czerwca 2009 20:22
cytujodpowiedz
Hans1054 (77.254..**) .
RP całą kwotę 200zł możesz przeznaczyć na roaming.
Hans1054, 22 Czerwca 2009 21:58
cytujodpowiedz
Hans1054 (77.254..**) .
Przypomnę że abonament w dowolnej kwocie możemy wykorzystać na wszystkie usługi roaming,smsy konkursowe. Proszę się nie obawiać że jeżeli masz 100zł abo i dostajesz 100% więcej w usłudze tylko sim to cała kwota 200zł może być wykorzystana na tylko co chcesz :).
Hans1054, 22 Czerwca 2009 22:05
cytujodpowiedz
Fox (83.10..**) .
Witam! Czemu orange nie rabatuje telefonow dla stalych klientow ? Jestem w orange 6 lat a przedluzajac umowe mam takie same ceny jak osoba ktora nie jest zwiazana z Orange.
1 znizka to payback ale to kazdy moze miec np z allegro czy BP
Nie potrzebuje minut a telefon.. dla mnie to jest smieszne
Fox, 03 Października 2011 11:21
cytujodpowiedz