W Polsce wirtualni opertorzy (MVNO) nie osiągnęli dotychczas nic. Ich udział w rynku jest marginalny i wynosi ok. 0,4 proc. Na świecie też nie wygląda to lepiej, a jedyny warty odnotowania sukces można przypisać Virgin Mobile, ale w tym wypadku zadziałała siła marki, charyzma właściciela i efekt całkowitej nowości. Dlaczego teraz o tym piszę? Ponieważ wczoraj na rynku pojawiła się kolejna oferta MVNO - GaduAir, stawiająca na użytkowników Gadu-Gadu, czyli kultowego w Polsce komunikatora. Czy to jest szansa, aby zdobyć więcej niż kilkadziesiąt tysięcy klientów? Nie wiem. Jestem za to pewien, że łatwo nie będzie i nie chodzi o ceny rozmów czy dostępu do netu. Rynek jest nasycony, trwa wojna cenowa w prepaid, dobre telefony są droższe, marże coraz niższe, a gdzieś zarobić trzeba. Ponadto, żeby zaistnieć na rynku prócz atrakcyjnej oferty niezwykle kosztowne jest jej umiejętne wypromowanie i przejmowanie klientów konkurencji, co doskonale wie P4. Jednak na dzień dobry spośród naszych MVNO i tak wolę GaduAir niż np. Biedronkę, czy Avon. Mobilna telefonia po prostu bardziej kojarzy mi się z komunikatorem, niż z marketem spożywczym, czy kosmetykami. Nowemu graczowi na rynku życzę powodzenia.
MVNO kolejna reaktywacja?
502009-05-19
o autorze
Wojtek Jabczyński
Witam na blogu byłego dziennikarza, a teraz rzecznika Orange Polska. Pochodzę z Zielonej Góry, gdzie przez 5 lat pracowałem w Gazecie Wyborczej i zajmowałem się sprawami gospodarczymi. Potem biznes skusił mnie, aby przejść na mityczną drugą stronę i tak minęło 11 lat, od kiedy zajmuję się branżą telekomunikacyjną. Jednak każdy, kto posmakował siły i odpowiedzialności mediów zawsze pozostanie przynajmniej w części dziennikarzem. Dlatego pisanie bloga jest świetną okazją, aby rozmawiać i polemizować, nie tylko z dziennikarzami, ale ze wszystkimi, którzy chcą czytać o branży telekomunikacyjnej, zmianach jakie dzieją się na rynku oraz technologicznych nowościach. Moją drugą pasją od zawsze jest sport w dwóch formach: aktywnej i kanapowej. Pierwszej, dlatego by po czterdziestce, z godnością i równym oddechem przejść kilka pięter w pracy, drugiej bo rzadko można wybrać się obejrzeć na żywo żużlowe Grand Prix, czy ligę angielską. Jestem fanem piłki nożnej (Barcelona, Manchester United), żużla (Falubaz) i narciarstwa (każda góra, z której można zjechać jest mi bliska). W tej ostatniej zabawie żona i córka z przyjemnością mnie wspierają. Pozdrawiam Wojtek Jabczyński

ruiz (83.24..**) .
a czy przypadkiem Avon nie działa na sieci Orange/Centertela?
Czy będzie Pan życzył dobrze Gadu Air jeśli zacznie odbierać klientów Orange?
Choć jak na razie jest to mało prawdopodobne, bo do Air nie można przenosić numerów.
ruiz, 19 Maja 2009 11:03
cytujodpowiedz
Krzysiek (217.172..**) .
Ceny do PLAY i CF maja nizsze niz w Orange, net duuuzo tanszy, darmowe GG i promocje przy doladowaniach. Oferta przedstawia sie ciekawie. Zastanawia mnie 1 rzecz, GaduAir korzysta z infrastruktury Polkomtela i jakim cudem oni moga dac tak dobre ceny na polacznei glosowe i net, a Orange, ktory nie placi nikomu za korzystanie z czyjejs infrastruktury nie moze dac konkurencyjnych cen na internet. Mam pomysl, moze niech Orange tez zacznie korzystac z infrastruktury Polkomtela to moze ceny netu spadna, skoro na wlasnych nadajnikach Orange nie jest to mozliwe, to moze w roamingu od Plusa bedzie taniej:-)
Widocznie Polkomtel ma dobre ceny skoro wszyscy korzystaja z jego infrastruktury.
Krzysiek, 19 Maja 2009 11:25
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Krzysiek myślę, że może tak być jak piszesz, jeśli chodzi o wynegocjowanie przez GG dobrych cen z Polkomtelem na transmisję danych. Wspomina o tym też Marcin Gruszka z Play na swoim blogu. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 19 Maja 2009 11:30
cytujodpowiedz
das (91.94..**) .
@ Krzysiek - wszyscy? Obecnie najtańsza sieć na rynku, czyli tuBiedronka, jak i przez długi czas najtańszy na rynku Mobilking korzystają z sieci PTC, zatem troszkę się mijasz z prawdą
das, 19 Maja 2009 11:40
cytujodpowiedz
Matraxo (77.254..**) .
Panie Wojtku,w nowej ofercie GG minuta po sieci to 9 groszy w pakiecie,natomiast w Nowym Orange GO bez pakietu z wielką łaska 20gr przy doładowaniu za 100zł.Może wreszcie ktoś by pomyślał nad obniżeniem tych stawek do powiedzmy 8 groszy.Nie wiem czym kieruje sie Orange z taką stawką we własnej sieci.Obserwując wypowiedzi użytkowników na różnych forach o tematyce GSM którzy jasno pisza że nie interesuje ich "prestiż sieci Orange",chcą po prostu w taryfie Orange GO rozmawiać w sieci taniej.Czy odpowiednie komórki organizacyjne odpowiedzialne za ofertę nie widzą że w tym aspekcie jesteście daleko w tyle?
Matraxo, 19 Maja 2009 11:51
cytujodpowiedz
krzys3 (192.193..**) .
Gadu... marka popularna wsrod mlodziezy, ktora jest najbardziej podatna na zmiany operatora, do tego niezle ceny... w szczegolnosci internetu, ktorego w orange strach uzywac :P mysle, ze maga zdobyc spora iczbe uzytkownikow (oczywiscie jak na mozliwosci mvno), z pewnoscia wiecej niz wspomniana biedronka czy avon:)
krzys3, 19 Maja 2009 12:04
cytujodpowiedz
tl111 (195.225..**) .
GG, prepaid - te pojęcia wśród niektórych użytkowników GSM są synonimami gorszej klienteli. Napiszę tak - prepaid nie rozleniwia umyslu człowieka, zmusza do myślenia chocby o termianch doladowania konta, kupna pakietów itp. Tak jak z kierwcami - jedni jeżdżą tą samą trasą 20 lat, inni codziennie inną. Z którym kierowcą wolałbyś jechać na urlop? GG - marka dla mlodzieży. Nic bardziej mylnego - sporo sklepów netowych i nie tylko ma odsyłacz GG na stronie. Poza tym młodzież się zestarzeje a czasy GG bedą taką ich kotwicą z piękną przeszłością. Nadal uważacie, że to nie ma znaczenia? Młodzież nie jest tak bardzo podatna na zmianę operatora jak niektórzy sądzą ...
tl111, 19 Maja 2009 12:52
cytujodpowiedz
/(kpa)/ (94.254..**) .
Miałem przenosić numer z Orange do Fresza, wstrzymam się i poczekam na możliwość przeniesienia go GaduAir.
Ceny neta w OPOP są zaporowe, skoro GG jako MVNO daje tak atrakcyjne pakiety na internet to ja tu czegoś nie rozumiem.
/(kpa)/, 19 Maja 2009 13:08
cytujodpowiedz
tl111 (195.225..**) .
kpa - Czego nie rozumiesz? Jesli 5 mln klientów dostanie obniżkę neta/rozmów rzędu 1 zł to do kasy wpłynie 5 mln mniej forsy. Jeśli odejdzie od opa 50 000 ludzi płacących po 40 pln m-c to do kasy nie wpłynie 2 mln. Czysta ekonomia. Nie chodzi o bilans kosztów i zysków tylko o minimalizację strat.
tl111, 19 Maja 2009 14:44
cytujodpowiedz
.wu (77.254..**) .
@kpa
Miałem tak samo (rozwazałem PF, zatrzymałem się bo bonus można w orange na net wykorzystać ;] ), ale biorąc pod uwagę nową oferte GA jestem skłonny darować sobie PF ;] (jedynie marka odpycha - nie, nie jestem starym prykiem, ale gg mi sporo nerwów napsuło swoim niedziałaniem oraz ułomnością w porównaniu do innych IM... i tak już uraz został)
.wu, 19 Maja 2009 14:48
cytujodpowiedz
qba (89.77..**) .
Dla Gadu Air tanie stawki na internet to byc albo nie być, w końcu od komunikatora internetowego zaczął się cały biznes? Myślę że szansą na tańszy net może być zapowiadana na lato oferta Orange Music?
qba, 19 Maja 2009 18:25
cytujodpowiedz
Th0mas (83.9..**) .
Panie Wojciechu co sie u Was dzieje z systemem? Nie mozna aktywowac nowych kart. Dzwonilem do sklepu internetowego i mi powiedziano, ze jest blad w statusach przesylek i przez to nie mozna aktywowac kart.
Th0mas, 19 Maja 2009 21:04
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
ThOmas sprawdziłem i nie mam żadnego potwierdzenia, aby były problemy z aktywacjami nowych numerów. Jeśli chcesz możemy to sprawdzić indywidualnie dla Twojego przypadku, ale wtedy potrzebuję na e-mail informację gdzie kupiłeś starter i konkretnie o jaki numer (pulę) numerów chodzi. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 20 Maja 2009 13:54
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
A tak jeszcze a propos mojego wpisu to nie minął dzień, a mamy kolejną informację o MVNO. Tym razem Mobilking zmienił właściciela, ciekawe jaką teraz przyjmą strategię rozwoju? Telefonia dla prawdziwego mężczyzny raczej nie odniosła wielkiego sukcesu. Może takich mężczyzn po prostu już nie ma :-)
Wojtek Jabczyński, 20 Maja 2009 14:00
cytujodpowiedz
sztagi (87.205..**) .
WOJTKU ciekawe jest jaka wy przyjmiecie strategie w ofercie na karte np orange music itp skoro wkułiko operatorzy wirtualni maja lepsze ceny za sms i pakiety internetowe niz orange
sztagi, 20 Maja 2009 14:45
cytujodpowiedz
playowiec (87.205..**) .
czy orange planuje obnizenie polaczen romingowych???? play juz zapowiada obnizke od 1 czerwca http://ludzie.playmobile.pl/partner/11/entry/149488/kolejne+obni%C5%BCki+w+roamingu.html
playowiec, 20 Maja 2009 15:00
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Cześć Sztagi. Też jestem ciekawy :-) Ostatnie miesiące w prepaid są nieprzewidywalne i pewnie to jeszcze nie koniec zaskoczeń. Playowiec nowe cenniki roamingu w Orange będą na 1 lipca. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 20 Maja 2009 15:16
cytujodpowiedz
sztagi (87.205..**) .
@Wojtek orange podobno ma walczyc o utrzynamnie marży w tej wiadomosci https://www.telepolis.pl/news.php?id=14840 a jak sam mówiles w czerwcu ma byc nowa odsłona orange music wiec poczekamy zobaczymy :0 jako uzytkownik orange pop musze poeiedziec ze oferta fajna ale moglibyscie wprowadzic np 10gr za sms poza siec i np pakiet 25mega za 5zł na transmisje danych w ofertach na karte.POZDRAWIAM
sztagi, 20 Maja 2009 15:26
cytujodpowiedz
playowiec (87.205..**) .
dziekuje za szybka odp.pozdrawiam
playowiec, 20 Maja 2009 15:30
cytujodpowiedz
ruiz (83.24..**) .
Panie Wojtku, Mobilking odniósł chyba największy "sukces" spośród wirtualnych operatorów. Sprzedał około 150 tysięcy kart sim, podejrzewam że aktywnych w tej chwili jest połowa (Mobilking nie podaje danych liczbowych). Przy starcie mieli w planach zdobycie 200 tysiecy klientów. Myślę, że to nie wina grupy do której, był kierowany ale generalnej słabości tej części branży. Nikt nie wie jak to rozwijać. O czym chyba przekonał się Mobilking, przekonało się WPmobi i prawdopodobnie przekona się GaduAir.
ruiz, 20 Maja 2009 15:52
cytujodpowiedz
(87.205..**) .
@ruiz aktywnych które sa uzywane jest okolo 50tys wiec nie przesadzaj
, 20 Maja 2009 16:05
cytujodpowiedz
Jackowski (212.67..**) .
Era już podała nowe stawki roamingowe obowiązujące od 1 lipca. Play ma wprowadzić nowe opłaty od 1 czerwca. Dlaczego Orange zwleka z podaniem nowych stawek ?
Jackowski, 20 Maja 2009 16:19
cytujodpowiedz
(87.205..**) .
@Jackowski pewnie czekaja az podadza inni zeby wiedzieli na czym stoja :)
, 20 Maja 2009 16:47
cytujodpowiedz
kev (195.78..**) .
a jaka jest stawka za minutę połączenia w NOG do gaduAir? Normalna jak poza sieć, czy wyższa jak do play, cyfrowy polsat?
kev, 20 Maja 2009 16:54
cytujodpowiedz
era roaming (87.205..**) .
zapowiada sie fajnie https://www.telepolis.pl/news.php?id=14909 ciekawe co orange na to :)
era roaming, 20 Maja 2009 18:40
cytujodpowiedz
Th0mas (94.254..**) .
A jaki jest Pana adres mailowy? Chodzi o zetafon zamówiony w eshopie
Th0mas, 20 Maja 2009 19:18
cytujodpowiedz
Th0mas (94.254..**) .
Panie Wojciechu, dzwoniłem przed chwilą po raz drugi do sklepu internetowego pod numer 510 900 900 i tam uzyskałem ponownie taką samą informację, że jest problem z aktywacją zetafonów zamówionych w sklepie, że zostało to już zgłoszone administratoorm i naprawa trwa już od kilku dni i obiecano, że naprawą do końca tygodnia. Mam nadzieję, że się wyrobicie, bo to jest zestaw na prezent i musi być do soboty aktywy! Nie rozumiem dlaczego nie dotarł Pan do takiej informacji. Niech Pan zadzwoni jako klient pod numer sklepu i sam zapyta :)
Th0mas, 20 Maja 2009 19:38
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Sprawdziłem, masz rację ThOmas. Mamy kłopoty z aktywacją zetafonów zamówionych on-line. Technika walczy. Myślę, że to chwilowy problem. Przepraszam za kłopot. Mój adres: wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl Pozdrawiam.
Wojtek Jabczyński, 20 Maja 2009 19:49
cytujodpowiedz
(188.33..**) .
Jeszcze drobne sprostowanie.. Th0mas pisze sie przez zero a nie duze o :) Pozdrawiam
, 20 Maja 2009 20:08
cytujodpowiedz
Grześ (89.228..**) .
Prawie rok temu walczyłem z aktywacją dwóch kart sim zamówionych ze strony orange. Walka trwała ponad dwa miesiące (sic!), poniważ odpowiedzi na maile dostawałem po ok dwóch trzech tygodniach. Udało się, ale czy to jest chwilowy problem? To chyba jakaś ruska chwila skoro trwa już prawie rok?
Grześ, 20 Maja 2009 20:36
cytujodpowiedz
Adam (79.185..**) .
Dobry wieczor
Musze dzisiaj pochwalic ekipe Orange za to, ze wreszcie nadrobila zaleglosci i umozliwila dostep do informacji ile minut jest do wykorzystania w ramach uslugi "Ty i 3" (Orange POP) na stronie Orange Online. Mam nadzieje ze w innych uslugach tez jest to juz uzupelnione.
Mam pytanie do p. Rzecznika - Po ostatnich wypowiedziach pani Prezes o obronie przychodow raczej nie zywie nadziei na szybka zmiane decyzji w sprawie wydluzenia waznosci polaczen wychodzacych, kumulacji okresow czy przepadania srodkow (choc sloineczkowy operator moze skloni do ponownego przemyslenia tej kwesti), ale czy Orange ma zamiar cos zrobic w prepaidzie w sprawie obnizenia stawek do stacjonarnych i Orange.
Po uzwglednieniu 30% bonusu za doladowanie stawka sloneczkowego operatora zbliza sie do 22 gr, do tego sporo bonusowych minut wewnatrz, z kolei P4 daje w pakiecie 5 gr na stacjonarne i wewnatrz sieci.
Wobec powyzszych 20 gr/min w NOG czy MultiPOP czy "20 gr do wszystkich" wyglada dosc blado, natomiast POPzona to niestety troche POPgetto ze wzgledu na ograniczenia na taryfe rozmowcy.
Wlasciwie jedynie "Ty i 3" nieco ratuje sytuacje, ale w ograniczonym i waskim zakresie.
Adam, 20 Maja 2009 20:39
cytujodpowiedz
Adam (79.185..**) .
Co do Mobilkinga, to uwazam, ze zawiodla jego polityka marketingowa, ograniczanie grupy docelowej do jednej plci (co gorsza tej mniej wygadanej) z jednej strony, hasla marketingowe, nachalne epatowanie erotyka na stronie (tapetki, gry java, animacje, etc.) z drugiej, kiepska strona kontaktowa WWW co w przypadku wirtualnego operatora jest karygodne, to wszystko moglo zniechecic wielu potencjalnych uzytkownikow.
Adam, 20 Maja 2009 20:53
cytujodpowiedz
Dominik (86.63..**) .
Operatorzy wirtualni to pomniejsi gracze. To tak jakby osbstawiać na kulawego konia. Jak komuś się nudzi to może sobie kupić starter.
Druga sprawa to przesyt. Ostatnimi czasy pojawiło się zbyt wielu nowych "operatorów" naraz, tyle, że już nie bardzo jest czym walczyć. Jeszcze całkiem niedawno kluczem do sukcesu była cena a za nią oczywiście marka operatora. Jednak teraz koszt rozmów krajowych zszedł do przyzwoitego poziomu za sprawą P4 więc startowanie teraz z nowymi ofertami operatorów wirtualnych nie ma sensu zwlaszcza teraz gdy rynek jest jeszcze freshowany.
Dominik, 20 Maja 2009 22:46
cytujodpowiedz
Zojak (91.193..**) .
Panie Wojtku
Od dłuzszego czasu obserwuje jak wyglądają zamówienia realizowane w sklepie internetowym Orange-oferty kuszące, zwykle z bonusem...ale łapie sie za głowę gdy widzę coś takiego : http://jedrak.com/przedluzanie-umowy-w-orange-zadanie-dla-cierpliwych/
na czym polega problem? dlaczego mimo zachęcania do przedłuzania umów, do korzystania z e-sklepu nijak nie da się zrealizować takich zleceń?
Ba! dlaczego tak trudno otrzymać od kogokolwiek spójne i rzetelne informacje, które mogą pomóc wyeliminować problem?
Zojak, 21 Maja 2009 00:11
cytujodpowiedz
Jarek Rybus / GG (78.88..**) .
Witam zagorzałych pasjonatów tele-świata! Lekki, krótki komentarz również na moim blogu: www.pogadanka.pl pozdr Jarek Rybus, rzecznik GG / GaduAIR
Jarek Rybus / GG, 21 Maja 2009 00:20
cytujodpowiedz
Marek POPak (78.88..**) .
Wojtuś, weź zainterweniuj aby w końcu działała mi informacja ABO *500 o posiadanych SMS/MMS z pakietu za doładowania konta co 25 dni w Orange Music. Teraz słyszę kosmiczne ilości pakietu. Na dzień dzisiejszy lektor odczytuje, że posiadam niby 7 tys 859 SMS/MMS hehe
Marek POPak, 21 Maja 2009 02:17
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Zojak dzięki za przesłany link. Mogę powiedzieć, że każdemu operatorowi, który ma miliony klientów mogą zdarzyć się kłopoty z realizacją danego zlecenia. Powodów może być sporo. Jednak w tym wypadku, jak i każdym innym, aby wszystko sprawdzić i wyeliminować utrudnienia niezbedny jest numer telefonu klienta i precyzyjny opis problemu. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 21 Maja 2009 10:02
cytujodpowiedz
Marek POPak (78.88..**) .
http://jedrak.com/przedluzanie-umowy-w-orange-zadanie-dla-cierpliwych/
Obejrzałem z ciekawością przygodę Abonenta i oglądając screeny z SMSów od Orange pierwsza myśl to taka, że porządnie utrudniają życie Klientom, a te wszystkie smsy takie mało konkretne. Orange powinno skrócić czas obsługi, bo przy tylu Konsultantach i Call Center ( W-wa i Lublin) Klient na odpowiedź czy rozwiązanie problemu powinien czekać max. 1 dzień.
Marek POPak, 21 Maja 2009 10:25
cytujodpowiedz
Zojak (91.193..**) .
Myslę, ze z ustaleniem nr. nie będzie Pan miał problemu :)
Cała historia użytkownika tego numeru jest zagmatwana-w zasadzie spotykał się z problemami na kazdym etapie-od przerejestrowanie numeru z indywidualnego na firmę, po złożenie zamówienia on-line...zresztą wszystko opisał.
Info jakie otrzymuje od konsultantów są sprzeczne. Jak sądzę, oni sami, mimo najszczerszych chęci nie potrafią mu pomóc, ponieważ-jak Pan wspomniał-powodów może być sporo- nie wiadomo gdzie tkwi problem ; na którym z etapów realizacji zamówienia... Nie trudno zrozumieć mi jego rozgoryczenie-ten stan zawieszenia-poza frustrującym brakiem możliwości realizacji swoich oczekiwań/do jakich, swoją drogą, jest przecież uprawniony/, jest dla niego niekorzystny choćby od strony finansowej.
Zdaję sobie sprawę, ze nie jest to zła wola Operatora i nie zgadzam się z przedmówcą, ze "Orange utrudnia"...powiedziałabym raczej, ze nie ułatwia-a przecież taki był zamysł zamówień on-line.
Pozdrawiam
Zojak, 21 Maja 2009 12:50
cytujodpowiedz
m-artine-z (77.254..**) .
Ciekawe ile GaduAir wytrzyma skoro od ok20:00 nie mogą sobie poradzić z serwerami komunikatora, po prostu porażka... wtopa na sam początek? ciekawe co to będzie:D
m-artine-z, 21 Maja 2009 23:34
cytujodpowiedz
AS (83.11..**) .
PANIE WOJTKU CZY BĘDZIE MOŻNA ZAMóWIć DOŁADOWANIE ZA 200 Z PUNKTÓW PROFIT?
AS, 22 Maja 2009 09:19
cytujodpowiedz
(91.193..**) .
Z zaciekawieniem obserwowałam w nocy jak rozwija sytuacja /szerzy panika/-choć sama niezwykle rzadko korzystam z tego komunikatora. Początkowo też odebrałam to jako "wtopę"...ale dziś mam wrażenie, ze awaria, nieźle przyciągnęła uwagę -> pochłonął mnie blog pana Jarka Rybusa ;)
.... i tak oto awaria skłoniła mnie do tego by zapoznać się blizej z propozycją GaduAir i nie rzuca mnie na kolana.
Wygląda na to, ze jest to oferta kierowana do konkretnej grupy -raczej młodych osób-kolekcjonerów wszelkich gadżetów. Wielkie "łał" ma wydobyć z mojego gardła fakt, ze mogłabym mieć nr tel. taki njak nr gadu gadu...
łaaaaał 8)
, 22 Maja 2009 09:20
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
AS za punkty z profitu nie kupisz doładowania za 200 zł. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Maja 2009 09:30
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
m-artine-z cóż nie zawsze jest niedziela i wszystkim takie awarie się zdarząją. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Maja 2009 09:40
cytujodpowiedz
więcej (83.26..**) .
Dyskutujemy cały czas o prepaidach i MVNO. Tymczasem zupełnie po macoszemu traktowana jest inicjatywa Centertela (jeszcze pod marką Idea), jaką jest mix (bo pewnie nie wszyscy wiedzą, ze Orange/Idea jako pierwszy na świecie wprowadził taki sposób rozliczania połączeń).
Dlaczego mając firmowego mixa nie mogę kupić pakietów na internet/smsy/połączenia? Dlaczego nie mogę aktywować NaviFona czy usług UMA?
Dlaczego wreszcie płacę znacznie wyższe stawki niż użytkownicy telefonów na kartę czy post-paid?
Mam nadzieję, że wylewając tu swoje żale do kogoś z marketingu dotrze wreszcie informacja o takim zapotrzebowaniu (sugestie paniom i panom z BOKu są czczą gadaniną).
więcej, 25 Maja 2009 10:32
cytujodpowiedz
hous (83.24..**) .
@ więcej: faktycznie mix jest trochę niedoreprezentowany, na szczęście zaczęto dostrzegać to w nowszych ofertach, na przykład wszystkie bonusowe minuty które użytkownicy telefonów w Orange dostają za korzystanie z usług dostępu do internetu dostępne są dla prepaidowców, abonamentowców i mixowców właśnie. (wyjątkiem jest najtańszy mobilny internet Free 39,5, w nim pakietu minut nie ma w ogóle dla nikogo, ale to dlatego że oferta była celowana jako najtańsza na całym rynku więc widać musiała być okrojona z tego drobiazgu)
hous, 25 Maja 2009 13:39
cytujodpowiedz
więcej (83.26..**) .
@ hous:
MIX jest idealnym środkiem pozwalajacym przewidzieć koszta usług telekomunikacyjnych w firmie jednocześne ograniczając nadżycia (pracownicy średniego i niższego szczebla).
Jeśli chodzi o klientów indywidualnych jest to ciekawa propozycja dla młodzieży - rodzice mogą kontrolować wydatki, a dzieciaki jeśli chcą mogą dołądować konto.
Tchnijcie tylko trochę innowacji w MIXa, tak jak zrobiliście to wporwadzając tę ofertę przed paroma laty!!!
więcej, 25 Maja 2009 14:34
cytujodpowiedz
sobpiotr (77.115..**) .
wie ktoś kiedy wreszcie będzie można zamawiać ofertę zeta fon online?
sobpiotr, 01 Czerwca 2009 11:35
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Sobpiotr pisałem już, że poprawiamy działanie aplikacji, aby wszystko hulało. Promocje na on-line uruchomimy tak szybko jak będzie to możliwe. Dam znać. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 01 Czerwca 2009 11:51
cytujodpowiedz
Adrian Banasiak (178.182..**) .
Witam ma pytanie co z aktualizacja HTC Magic do wersji 2.1? przepraszam bardzo ale trzymanie użytkowników na wersji Androida 1.5 jest śmieszna która nie daje nawet możliwości wybierania głosowego ani przesyłu danych przez bluetooth... I proszę nie mówić że się nie da Kanadyjski Rogers wydaje aktualizacje na telefon HTC Magic swoich użytkowników a jak wszyscy wiemy Rogers posiada te same modele ( HTC Magic 32A) jakie były oferowane przez Orange. O to potwierdzenie na temat aktualizacji Rogersa http://twitter.com/RogersMary/status/14765494149 . A więc się pytam kiedy będzie aktualizacja? Wystarczy że będziecie chcieć.
Adrian Banasiak, 04 Czerwca 2010 22:59
cytujodpowiedz